Kwaliteitsmanagement in de Zorg

Voor vrijwel alle organisaties in de zorg is kwaliteit van groot belang. Kwaliteitsmanagement is het beheren en waken voor het behoud van kwaliteit. Het is dan ook belangrijk om kwaliteitsmanagement goed te organiseren en te structureren.

Uitgelicht: 

Digitale transformatie verbetert zorg

 
Overal en altijd efficiëntere zorg  gratis downloaden

De zorg kampt met grote uitdagingen waardoor zelfredzaamheid van patiënten beter moet worden ondersteund. Moderne digitale samenwerkingsmiddelen helpen zorgmedewerkers en het management efficiëntere en beter zorg leveren met domotica en e-health. Dat zijn geen toekomstdromen, maar is de realiteit. Lees er alles over in het e-book Digitale transformatie in de zorg en begin vandaag met de zorg van morgen.

Lees verder Gratis downloaden
 

ISO-certificaat zorg en welzijn behalen door goed verandermanagement

ISO-certificaat zorg en welzijn behalen door goed verandermanagement

De Zeeuwse thuiszorgaanbieder Zorgstroom slaagt er in een hoog kwaliteitsniveau van zorg te garanderen, ondanks dat de markt, beleid en regelgeving steeds veranderen. Onlangs behaalde de zorgorganisatie het nieuwe ISO-certificaat voor zorg en welzijn. Lees in deze praktijkcase hoe het in kaart brengen van processen en de inzet van verandermanagement-software hielpen deze veranderingen succesvol door te voeren.

Lees verderGratis downloaden

Procesmanagement verbetert kwaliteit in zorg

Procesmanagement verbetert kwaliteit in zorg

Het zijn niet alleen ‘de handen aan het bed’ die de kwaliteit van zorg bepalen. Ook op andere terreinen zoals documentbeheer, beleid, personele en facilitaire zaken wordt op directe of indirecte wijze de kwaliteit bepaald. Om de kwaliteit te verbeteren richten zorgorganisaties zich in toenemende mate op procesmanagement.

Lees verderGratis downloaden